KOMT DE MESSIAS IN 2030?

Een titel als deze kan je afschrikken, want niemand weet toch het uur en de dag? Ondanks je vraagtekens mogen we de Bijbel openen en Gods plan met deze wereld ontdekken. In een documentaire die je op Messiah2030.com kunt vinden, wordt dit plan en het bijbehorend tijdspad uitgelegd. Volgens hen is de conclusie: “de Wederkomst van onze Verlosser Jezus Christus is in 2030”. Dit is behoorlijk stellig, maar waar wij je aandacht voor willen vragen is, hoe Gods plan beschreven staat in Zijn woord, de Bijbel. Want Zijn plan is ook voor jou!

Plan

Het grote plan van God staat in de Bijbel, met de tijdlijnen erbij. Het plan is veel concreter dan ons ooit verteld is. In de kerk hoor je hier weinig over. De Bijbel geeft alle puzzelstukjes, maar je moet wel zelf de puzzel leggen. In dit artikel zullen we beginnen met de belangrijkste puzzelstukjes om de grote tijdslijn van Gods plan te ontdekken.

Om Gods tijdlijn te kunnen begrijpen, moeten we terug naar het begin. God kent het einde, vanaf het begin (Jesaja 46:10). Dat betekent dat God een plan heeft; een reddingsplan voor de wereld. Dat plan wordt ons al bekendgemaakt in het scheppingsverhaal in Genesis. In het begin schiep God de hemel en de aarde (Genesis 1:1). God schiep de hemel en de aarde in 6 dagen en op de zevende dag (de Sabbat) rustte Hij. Het scheppingsverhaal is ook een profetie over het plan van God met de wereld. In Genesis 6 vers 3 lezen we dat God niet voor eeuwig met ons mensen wil twisten, maar dat zijn dagen 120 jaar zullen zijn. Dit zijn geen kalenderjaren, maar jubeljaren (Leviticus 25:10-13). Elk vijftigste jaar is een jubeljaar. Met andere woorden; 120 jubeljaren is gelijk aan 6000 jaar (120 x 50).

Na 6000 jaar zullen we terugkeren naar ons eigen bezit (=de aarde) (Leviticus 25:10). God heeft immers de aarde aan ons gegeven (Genesis 1:28). Echter door de zondeval is de aarde momenteel onderworpen aan satan. Hij is de vorst van deze wereld (Johannes 12:31). Satan is een leugenaar; hij is de vader van de leugen (Johannes 8:44). Daarom zijn er zoveel leugens in de wereld. Waarvan de evolutietheorie misschien wel de grootste leugen is; de wetenschap ontkent God als Schepper van de hemel en aarde en de mens.

Wederkomst

Bij Zijn Wederkomst zal Jezus satan gevangen zetten en de aarde weer in Zijn bezit nemen en begint het 1000 jarig Vrederijk (Openbaring 20:4-6) en zullen wij met Jezus regeren vanuit Jeruzalem. De 6000 jaar + 1000 jaar Vrederijk is gelijk aan 7000 jaar. Een dag is als 1000 jaar en 1000 jaar is als één dag (2 Petrus 3:8). De 7000 jaar komt dus overeen met de 7 dagen van het Scheppingsverhaal. De Sabbat, rustdag, komt overeen met het 1000 jarig Vrederijk. Dat is de grote tijdlijn van de Bijbel.

Van Adam tot Abraham is 2000 jaar; van Abraham naar Jezus is 2000 jaar. En van Jezus naar nu is 2000 jaar. Dat is 6000 jaar. Dat betekent dat de tijd die ons door God gegeven is, bijna om is. We zitten tenslotte al in 2023. In de Bijbel staat dat Jezus na 2 dagen (=2000 jaar) terugkomt. Lees maar eens Hosea 6:2, Johannes 11:6 en ook Jozua 3:4. Jezus stierf aan het kruis, toen hij 33 jaar oud was. Bijbelleraren zeggen dat Jezus is geboren 3 jaar voor Christus, dus de wederkomst zou dan in 2030 zijn. In de documentaire wordt bovenstaande uitleg goed onderbouwd, met de Bijbelteksten erbij. We raden deze documentaire ten zeerste aan. Bekijk de documentaire en oordeel zelf. Mocht het waar zijn dat Jezus’ Wederkomst in 2030 is, dan begint de grote verdrukking (de laatste 7 jaar voor de Wederkomst) dit jaar.

Des te meer tekenen we zien van de grote verdrukking, des te meer weten we, hoe dichtbij we genaderd zijn. Let op de tekenen van de tijd! Deze tekenen vertellen ook: Jezus komt terug om Zijn gemeente vóór de grote verdrukking op te halen. Wacht dus niet langer en stel je keuze om Hem te volgen niet uit! Jezus zegt: “Ik ben de Opstanding en het Leven. Wie in Mij gelooft, zal leven, ook wanneer hij sterft. En ieder die leeft en in Mij gelooft, zal nooit sterven. Geloof je dat?” (Johannes 11:25-26)

Maranatha. Hij die van deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom spoedig. Amen. Ja, kom, Here Jezus!

Gastschrijver: Wiebe

4.2 6
Artikelbeoordeling
Abonneren op
guest

6 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Rivka
Rivka
28 augustus 2023 12:39

“Elk vijftigste jaar is een jubeljaar.”
7×7= 49 Wat als jubeljaar elk 49e was?
120 jaar om in te korten…

Wim
Wim
11 mei 2023 15:08

Op sommige plaatsen wordt gesproken over een periode van 49 jaar. De eerste van de volgende 49 is dan het zogenaamde jubeljaar. Dus geen periode van 50 jaar, maar het eerste jaar van een periode van 49. Hoewel het niet zo past in ons westerse denken zijn er best goede argumenten voor deze redenatie. Het aardige (is knap date-setting overigens) is dat we dan in het Hebreeuwse jaar 5880 uitkomen. Het begin van het jaar is dan maart 2020. Laat dan net de periode zijn waarin de hele wereld op slot ging. Mogelijk is het toeval en zegt het helemaal… Lees verder »

Rigo
Rigo
29 maart 2023 11:44
Catharina
Catharina
28 maart 2023 10:29

Gods plannen zijn zo nauwgezet en accuraat ❤ blijf hem verwachten is onze opdracht❤🙌

willem en Lia
willem en Lia
28 maart 2023 08:14

Niemand kent de dag nog het uur zegt de Here Jezus zelfs de engelen niet.
Dit artikel brengt ons op een hellend vlak.
Jezus Zei in Lucas 21 en in Math 24 zie er op toe dat in de laatste der dagen je niet misleid wordt.

DrM
DrM
21 maart 2023 14:20

Zullen de verkiezingen voor het Europees Parlement in mei 2024 tot gevolg hebben dat de antichrist dan pas aan de macht komt en de Opname dan wellicht dit jaar zal plaatsvinden? “Openbaring 17:12-13 (Herziene Statenvertaling): 12 En de tien hoorns die u gezien hebt, zijn tien koningen, die het koningschap nog niet hebben ontvangen, maar die samen met het beest één uur koninklijke macht zullen ontvangen. 13 Dezen zijn eensgezind en zij zullen hun kracht en macht aan het beest overdragen.” Ik denk dat het zeer waarschijnlijk is dat de antichrist aan de macht kan komen tijdens de verkiezingen voor… Lees verder »