GODSKALENDER - NIEUWSBRIEF 24 OKTOBER 2019

Kop nb
Hallo lezer,

Deze week even een kortere nieuwsbrief, zonder nieuws vanuit het Midden-Oosten, maar wél met een bemoediging en enkele video's.

We zijn zéér bevoorrechte mensen om in deze tijd wakker gemaakt te zijn en met onze eigen ogen te zien, dat de woorden gesproken door de profeten tot leven komen. We zien en horen nieuws wat we kunnen koppelen aan Bijbelse profetie. Hoe zou al dit nieuws binnen komen bij niet-christenen, bij mensen die al hun hoop op een aardse toekomst hebben gevestigd en helaas onwetend zijn van wat komen gaan?

Als we stilstaan bij deze vraag en proberen een antwoord te zoeken, dan denken we dat we onszelf onzeker zouden voelen en soms overweldigd door angst over hoe de toekomst eruit zal zien. Of we kunnen gaan vluchten in afleiding zoals altijd bezig zijn, veel werken, social media, om maar niet te ervaren wat onze echte gevoelens zijn.
Hoe komt het met de Brexit? Hoe komt het in het Midden-Oosten? Wordt president Trump afgezet? Is het klimaat echt aan het veranderen? Wie kunnen we nog vertrouwen? Welk nieuws is juist?
Zien we door al deze vragen heen, niet langzaam maar zeker het wereldtoneel klaar zijn voor het ontvangen van de antichrist? We denken van wel! De roep naar oplossingen is groot en daarmee de roep naar een verlosser nog veel groter!

Wat kunnen wij deze wereld bieden? Het allerbeste! En dat is een levende relatie met Jezus Christus! Als de wereld op zoek is naar antwoorden, hebben wij het Antwoord al! Niet vanuit hoogmoedigheid, maar omdat we de Waarheid hebben ontdekt. De wereld schreeuwt om de Weg, de Waarheid en het Leven, om Jezus Christus Zelf. We mogen uitdelen van wat we hebben ontvangen en juist in deze onzekere tijden, zijn de mogelijkheden om het Evangelie te delen nog veel groter. Als de duisternis toeneemt, zal ons licht nog meer opvallen.

Ga erop uit, naar de landwegen en de heggen, zoals er in Lukas 14:23 staat, en dwing hen binnen te komen, want Mijn huis moet vol zijn. We zien de noodzaak om met enthousiasme samen met God te werken aan Zijn huis, wat voller en voller wordt. Zwijgen is geen optie, maar vanuit Zijn liefde delen, wat we hebben ontvangen, is wat we wél kunnen doen.

Zie je de finishlijn van dit tijdperk aan de horizon? Houd nog even vol! God is voor je en God is met je! Hij is de voleinder van deze wereld, Zijn beloften zijn "ja en amen."

Als je samen wandelt met God, kom je altijd veilig Thuis!

We wensen je Zijn Vrede, Zijn Shalom,

John & Joanna

P.S. volgende week zondagavond is onze laatste ONTDEK MEER avond. Van harte aanbevolen om te bezoeken of te volgen via Facebook Live!

Bijbeltekst ~ Numeri 6:24-26

De HEERE zegene u en behoede u!
De HEERE doe Zijn aangezicht over u lichten
en zij u genadig!
De HEERE verheffe Zijn aangezicht over u en geve u vrede!
(HSV)
jackhibbs
De Bijbel is absoluut duidelijk dat er een opname zal zijn. Deze bijzondere gebeurtenis roept vaak vragen op, maar wanneer je antwoorden hoort, ervaar je de gezegende hoop!
Luister naar deze boodschap van Pastor Jack Hibbs: hij deelt hoe de kennis over de opname je leven zou kunnen beïnvloeden.
restainer
Ken Johnson in een korte duidelijke Bijbelstudie over de identiteit van de Weerhouder die momenteel de antichrist tegenhoudt. Zeer leerzaam en goed om te delen. Nederlands ondertiteld.
HoudvolKeesKraayenoord
"Houd vol"
Een prachtig lied wat bemoedigd om niet op te geven, maar vol te houden en te blijven vertrouwen op Gods beloften.
Volg ons via social media
facebook twitter youtube instagram website 
Heb je op- of aanmerkingen op onze nieuwsbrief?
Heb je bepaalde onderwerpen, die je graag besproken ziet worden?
We horen graag van je!